Ștefan Luchian 14 (casa de sec. XIX): fișă istorică

Adrese: str. pict. Ștefan Luchian nr. 14 (post 1928/ante 1934 – prezent), str. Mântuleasa nr. 31 (cca. 1892 – post 1928/ante 1935), str. Mântuleasa nr. 4 (numerotarea dinspre Calea Moșilor, ante cca. 1892-3).

Regim de înălțime / structură imobil: P. Împreună cu dependințele [B], 7 camere de locuit.

Structură parcelă: casa de sec. XIX [A], dependințe atașate casei post 1871/ante 1895 [B], corpuri cu etaj construite ante 1895 [C-D] și post 1911/ante 1927 [E].

Datare: Construită ante 1895, probabil cca. 1860-70. Demolată aprilie-iunie 2016.

Arhitect / meșteri / constructori: –

Stil arhitectural: elemente neoclasice tipice arhitecturii bucureștene cca. 1855-70, probabil alterate/simplificate în intervenții ulterioare.

Proprietari: Gheorghe Poenaru (at. cca. 1883-1911); Ion Pașa (at. 1939); Maria Toffler n. Pașa, Elisabeta Pașa și Ioan Pașa (moșt., cca. 1939-1941); naționalizată (1948-50?, IAL 32735); retrocedată.

Locatari: Auto Caraiman-transporturi (1947); Froim Iancu, comerciant articole fierărie (1947); Victor Iancu (1947); Cooperativa Arta Aplicată (1988).

Grad de protecție: –

Surse primare:

  • Planul Pappasoglu (1871) [incert]
  • Planul Inst. Geogr. al Armatei (1895), carou XIII A’
  • Planul cadastral al orașului București (1911), carou XIII A’
  • Municipiul București, fotogrametrie, Compagnie Aérienne Française (1924-7), carou XIII A’
  • Carta Funciară a Municipiului București, dosar 27539/41 (ap. Gavril & Constantinescu 1999, v. bibliografie).
  • Cadastrul municipiului București, Institutul Proiect București (1996), carou 14 A’ 1.

Bibliografie:

  • V. Gavril & C. Constantinescu, „Un sit de istorie și artă bucureșteană – strada Ștefan Luchian”, în București. Materiale de istorie și muzeografie 13 (1999): 215-6.

Galerie foto:

Classical scholar, off-hours antiquarian & musical explorer. Reluctant social media user.

Un gând despre “Ștefan Luchian 14 (casa de sec. XIX): fișă istorică

  1. am locuit aici in anii 60-70… inainte de comunisti exista un atelier al unei firme, furnizor al casei regale, care construia trasuri. cand am stat acolo exista o fabrica de mase plastice. curtea a trecut prin cel putin un incendiu, in anii 70.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s